my player

Monday, September 20, 2010

KISAH SEPANJANG 10 RAYA!!!

askum kwn2!!!!!!

lama update blog nie kan.. banyek citer sbnr nyer... nak bg tau kat followers yg sudi baca...
raya tahun ni aku cuti lama skit, maklum la keje dengan makcik kn.. 
dpt la beraya jauh skit... hehehe
mcm cerita sebelum ni, aku ingat xdpt la beraya jauh sbb masalah2 yg xdpt elak kn, tp di sebabkn ada adik yg sudi nk settle kan masalah tu aku ngan family support la skit.. so dpt la kta org berjalan raya tahun nie... raya tahun nia aku la yg paling semangat, smpi sanggup nak masak juadah raya kegemaran sendiri... hehe...
thanks kat mama sudi ajar msk lauk favorite kite... yg sedap nyer tahun ni ada rendang paru, rendang ayam kampung tau... mlm raya tu aku tido 4 pagi utk menyiapkan semua juadah raya, sbb mama sibuk dengan jahitan baju raya nyer yg xsiap... ngan baju2 aku xsiap rupa nyer... tp xper la aku pun kisah, janji raya... pagi raya org pertama yg aku kol akak aku, minta maaf kat dia sbb byk dosa la katakan.... pastu aku beraya ngan family plak, lpas mkn kit org terus ke rumah kakak mama kat kapar beraya, maklum la tu dah jadi rumah wajib utk pagi raya semenjak nenek kesayanganku dah xde... balik dari rumah makcik kita org pun melepak kat umah sbb masing dah kepenatan xcukup tido... 


masuk raya kedua aku dgn adik beradik mama akan ke kampung tg malim & sabak bernam... tahun  ni beraya seronok skit, sbb ke rumah auntie saba (merangkap bos) hehehe... dgn org yg sama raya ketiga kita org bergerak ke johor utk ke rumah abg sedara mama, yg kata nyer dah rindu sgt nk jmp dia ngan adik beradik nyer... jauh jugak la, smpi masuk felda easter... sepanjang perjalanan ada la dlm 15 kali berhenti, maklum la raya ni kn mcm2 ragam.... sakip perut, lapar, nk isi minyak & mcm2 la... hehehe.. balik dari kota tinggi raya ke empat kita org ke batu pahat rumah abg abah, yg dah lama xjmp (pak tam) dkt batu pahat.... dari sana baru balik kl & singgah pulak rumah abg abah yg sorg lagi (pak andak) pun dah lama sgt xjmp... masuk raya ke lima aku pun dah mula dengan komitmen keje... smpi la raya ke sepuluh... sory yer korg, xsempat nk upload gmbr raya nnt aku update kn gambar raya k... ~adios~ 

No comments:

Post a Comment