my player

Wednesday, July 11, 2012

selamat tinggal gigi bongsu!!

salam semua....

lama sgt dah rasa nyer xmenulis kat blog nie kan.. tetiba hari nie ingat plak kat blog aku nie.. bukan ada follower sgt kan.. hehehe... tp kot2 la ada org nak baca.. buah hati aku ker yg jauh kat sana tue.. 
tanggal 6/7/2012 aku telah diamasukkan ke hospital utk pembedahan gigi.. aku ingat biasa jugak la, tp bila dh mula start tukar baju ngan duduk kat katil yg di sediakan tue mmg berdebar la jantung aku.. sambil ditemani oleh mama tercinta yg byk bersabar dengan aku kn, dia la yg tukarkan baju ngan kemas kwsn katil aku.. cian dia berlapar jugak, mcm dia lak masuk bilik pembedahan tue.. aku suruh makan xnk pulak kata nyer.. 

giliran aku dh la yg terankhir, tp nasib baik yg operate gigi tue cuma 3 org jer, bila org first masuk aku ok lagi sbb ada org lagi turn atas aku.. mama saya nie ramah la ngan jiran2 kat tepi2 aku tue... sementara tggu turn aku dia pun duduk la dengan tidak ada mengeluh pun.. sedih plak tgk pengorbanan seorg ibu tue kan.. bila org kedua di panggil masuk aku pun buat2 cool jer... hehehe.. padahal jantung aku bagai nk tecabut dah...

bila mula tenang aku nmpk kelibat org first td dah masuk ke wad, ngan muka bengkak setelah dibedah.. aku jadi xreti duduk diam la.. padahal org kedua tue baru nk mula, tp aku plak rasa mcm aku yg nk kena.. lama jugak tggu turn kedua, dekat kul 11.15 nama aku dipanggil utk bersiap sedia utk ke bilik bedah.. huh!!! rasa jantung aku dah kat lutut... hehehehe....

aku berjalan kaki jer ke bilik bedah, sampi kat sana ada katil utk aku.. naik atas katil utk check up la, pastu au ditolak masuk.. tggu 1/2 jam baru masuk bilik bedah.. masuk jer doktor dh tggu mmg aku seram sejuk la.. dia cucuk jer jarum asuk air dlm badan tue, kepala aku dh pening, xsampai 2 minit aku dh tido.. sedar2 attenden lelaki tue dh kejut aku ckp dh siap.. mula2 aku pening sgt la masa di tempat kan kat ruangan recovery tue... 


bersambung............




No comments:

Post a Comment